• Åbningstider
    • Mandag-Fredag: 12.50-17.00 (fredag dog ”kun” til klokken 16.00)
    • Go`morn åbning: kl. 07.00-08.00. Klokken 07.50 følges de mindste klasser i skole af en pædagog.

[Ovenstående åbningstider træder i kraft pr. 1. august 2024]

• Lukkedage i skoleåret

Spørg personalet eller tilgå Furesø kommunes hjemmeside, hvor du kan finde alle nødvendige oplysninger, når ferierne skal planlægges. Dagene/ugerne ændrer sig fra år til år.

Vi vil naturligvis informere om dette løbende igennem året.

• Indskrivning i Solvang FFO

Her er der plads til alle - fordi sådan er vi!

Hvis dit barn skal gå på Solvangskolen bør man naturligvis også gå på Solvang FFO. Du skriver dit barn op via den kommunale pladsanvisning på Furesø.dk.

Du er altid velkommen til at kigge forbi, inden du beslutter dig… men du vil ikke være i tvivl. Vi stiller også meget gerne op til en introduktion og rundvisning på vores fantastiske FFO og hjælper gerne med tilmeldingen.

• Infoaften & Åbent hus - snart, parat til skolestart

Ifm. at jeres barn skal skoleindskrives, skal I også vælge fritidshjem. I vores optik er valget ganske simpelt - Solvang FFO naturligvis.

I oktober inviteres alle forældre, der har børn som skal starte i skole til august året efter, til Åben hus og informationsaften. Datoen vil blive ophængt i alle børnehaver og vil fremgå på skolens hjemmeside.

Når vi ses, er det vores mål, at I går hjem med en god mavefornemmelse, et smil på læben og har fået et indblik i hvad Solvangskolen kan (den kan meget), hvad det vil sige at starte i førskole på Solvang FFO, i børnehaveklasse og hvad Solvang FFO kan tilbyde børnene i deres fritidsliv. Der vil være rundtur i skolens Minimiljø og på FFO’en. Mere info følger, når vi nærmer os datoen. Hold øje med hjemmesiden her :-)

• Skærme & Mobiltelefoner

Vi er analoge...

• Ingen spil eller elektronisk gameing.
    • Ingen mobiltelefoner - de er i tasken!
  • Eftermiddagssnack

Vi serverer daglige en lille (gratis) eftermiddagssnack til den lille sult. Uden mad og drikke dur børnehelte ikke!

• Nyhedsbreve

Der udsendes kvartalsvise nyhedsbrev. Disse vil indeholde vigtige datoer og vigtige pædagogiske nedslag og aktiviteter for den kommende periode.

• Komme & gå

Når børnene ankommer efter skoletid skal de ”krydse” sig ind og sig ”Hej med dig” til en voksen og huske, at  ”krydse” sig ud og sige ”farvel og tak for i dag” til en voksen, når FFO-dagen er slut.

• Skoleferie – hvor mange børn kommer?

Af hensyn til vores planlægning/personale har vi derfor altid brug for at kende antallet af børn i den aktuelle ferieuge.

Vi udsender derfor en tilmeldingsliste ca. 4 uger før den kommende ferie. Her skal I som forældre tage aktiv stilling til om I har brug for pasning af jeres børn.

Hvis vi ikke hører noget fra jer, regner vi ikke med, at jeres børn kommer i FFOen i den aktuelle ferie.