Børnene:

En gruppe børn blev spurgt; "Hvorfor er det fedt, at gå på Solvang FFO"?
Børnene svarede:
- Der bliver serveret god eftermiddagsmad i vores hyggelige cafe.
- Vi har høns og kaniner. Det er hyggeligt at passe på dem og kæle med dem.
- Man har gode venner her.
- Vi har en rigtig god legeplads.
- Vi laver mange sjove ting.
- Det er rart bare at kunne lege.
- Når vi dyster mod de voksne

Forældrene:

"Generelt er vi meget tilfredse med Solvang FFO, som ramme for vores datters fritidsliv. Vi oplever et personale, som arbejder professionelt med børnene, og som har en anerkendende og nærværende tilgang til alle børn.

Særligt vil jeg fremhæve førskoleforløbet, som jo starter allerede i februar, hvor andre fritidstilbud først får børnene i maj måned. Jeg må bare sige, at det giver SÅ god mening, at børnene starter i februar, da den længere indkøring til skolelivet har givet vores datter mulighed for at udvikle de kompetencer, som vi kan se, at hun havde brug for i fbm. skolestarten i august.
Vi oplevede nogle meget kompetente voksne, som havde et stort fokus på den legende tilgang de skoleforberendende pædagogiske aktiviteter, og som formåede at møde børnene der, hvor de var. Samtidig formåede pædagogerne at skabe et trygt og godt fællesskab for hele gruppen - både i førskoleforløbet og om eftermiddagen.

Vi kan klart anbefale at lade sit barn starte i februar i Solvang FFO's førskole og fritidstilbud".
Simon, far til Augusta

Personalet:

Solvang FFO er noget specielt. Et lille hus med en særlig energi og varme. Vi summer af leg, liv og nysgerrige børn. Vi har plads til fordybelse, dyrehold, udfoldelse og forskellighed. Personalegruppen har vidt forskellige kompetencer og derfor oplever jeg, at vi kan tilbyde en bred vifte af aktiviteter og indhold i børnenes fritidsliv. Fritidspædagogikken er i højsædet, og vi vil gerne understøtte børnenes nysgerrighed og eksperimenterende tilgang. Vi bruger vores udefaciliteter meget, men også mulighederne i byen. Farum rummer så mange muligheder, både naturen og lokalforeninger kan opleves og bruges. Vi har et årshjul med faste aktiviteter og traditioner, men sætter også tid af til at følge børnenes spor og støtte det umiddelbare og impulsive - For ingen er klogere end os alle :o)

Anne, pædagog